۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷

مدیرکل پدافند غیر عامل استان بوشهر:

همایش تخصصی پدافند غیرعامل در بوشهر برگزار می‌شود

همایش تخصصی پدافند غیرعامل در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر - مدیرکل پدافند غیر عامل استان بوشهر گفت: همایش تخصصی پدافند غیرعامل در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم مرادی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در تشریح برنامه‌های این هفته در استان از اجرای بیش از ۲۰ برنامه در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، علمی، تخصصی، مهارتی و تمرینی برگزار می‌شود.

وی در خصوص ویژگی‌های توجه به پدافند غیرعامل، افزود: پدافند غیر عامل می‌تواند موجب کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی، مدیریت بحران در تهدیدات، جلوگیری از خسارات مالی، جانی و تاسیساتی در زمان بحران شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان بوشهر از جمله سیاست‌های مورد تاکید پدافند غیرعامل به آموزش و اجرای طرح های پدافند در خصوص مناطق حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در این راستا در هفته پدافند غیر عامل در استان برنامه‌هایی نظیر بازدید کارگروه تخصصی قرارگاه پرتویی از نیروگاه اتمی بوشهر، مرکز پایش محیطی و برگزاری کارگروه ها و کلاس های مختلف است.

مرادی از برگزاری همایش پاسخ پزشکی به حوادث پرتویی در بوشهر خبر داد و بیان کرد: از جمله موارد مورد بحث در این همایش اصول و مفاهیم پایه پرتویی، آشنایی با آسیب‌ها، آلودگی‌ها و مدیریت آن است.

وی از برگزاری همایش تخصصی پدافند غیر عامل توسط سپاه امام صادق(ع) استان خبر داد و گفت: این همایش با مشارکت قرارگاه پرتویی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان بوشهر در ادامه افزود: در این همایش ساختار قرارگاه پدافند پرتویی معرفی و ماموریت‌ها، توانمندی‌ها، حوادث پرتویی و پیامدهای اجتماعی و روانی آن تشریح خواهد شد.

مرادی از نشست علمی تحت عنوان دانش هسته‌ای علم برتر ساز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری مسابقه پدافند پرتویی در مدارس، فراخوان ارسال مقاله به مراکز علمی، پژوهشی و دستگاه های اجرایی، برگزاری مانور نقطه صفر با موضوع مولدهای اضطراری اشاره کرد.

کد خبر 2950496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha